söndag 15 september 2013

I väntan på bebis...

...som aldrig vill ut (BF i tisdags så idag har jag gått fem dagar över tiden och jag är SÅ trött på att vänta) är det tur att jag kan sysselsätta mig med miniatyrskapande. Idag började jag med vad som ska bli en tegelmur runt Bakgården, ett av mina tittskåp. Idén till tegelmuren fick jag från facebookgruppen Trudy's tutorials. Man målar först "muren" grå och limmar sen fast bitar av sandpapper på den. Simpelt men tidsödande och det gör ont i fingrarna (i fortsättningen ska jag ha handskar på mig).


Tegelmur in the making. Sorry för dålig bildkvalitet men jag är för lat för att ta kort med min kamera så det får bli halvkassa mobilfoton istället.

2 kommentarer:

  1. Hoppas bebisen kommer snart nu då =) Jag kunde knappt sitta eller ligga sista veckorna och än mindre pyssla =( Men jag hade turen att få slippa vänta och födde världens finaste flicka typ en vecka innan BF =)
    Du har många fina projekt på gång, hoppas du kan få lite tid för pyssel även sen när bebisen anlänt =)
    Hannah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det hoppas jag med... Jag är glad att jag orkar pyssla för det är en väldigt bra sysselsättning i väntan på bebisen.

      Radera