tisdag 17 september 2013

Provrum och galgar/Changing rooms and hangers

Provrummen i modebutiken är nu färdiga. Väggarna är gjorda av kartong (och den vänstra är instabil och lutar, jag vet, men det får vara så). Tyget är från min storasysters konståkningsdräkt och jag har nog haft det i säkert 15 år utan att veta vad jag ska ha det till men här passade det perfekt tycker jag. Älskar att draperierna till provrummen är guldiga, glittriga och överdådiga.


Den bakre väggen i båda provrummen är spegelväggar, dvs ugnsfolie. I det högra provrummet skymtar en bikini som är från det senaste miniatyrklubbspaketet. Bikinin hänger på knappnålar.


I andra delen av ovanvåningen har jag limmat fast en grillpinne som klädstång. Av gem och ståltråd har jag gjort galgar. Klänningen har jag virkat själv.


Jag behöver göra galgar, kläder, eventuellt en liten hylla samt fixa speglar - sedan tror jag att ovanvåningen i modebutiken är färdig. 

English: I've made changing rooms for my room box "The Fashion Store". The fabric is from my big sister's old figure skating dress. At the other end of the upper floor, there's a clothes rack/stick (don't know the proper English word) with hangers made of wire and a dress that I have crotcheted. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar